Thursday, May 13, 2010

~ 2010 world university ranking...

short sem is too short! minggu ke3 dah kena struggle cari material untuk presentation next week.. hoho~ tu just pendahuluan je! hahaha... sebenarnya nak cerita sikit apa yg saya temui time cari material tadi.. huhu.. tadi tengah syok search search search tiba2 terjumpa laman web 2010 WORLD UNIVERSITY RANKING.. hohoho.. tengok tajuk pun dah rasa best! apa lagi saya pon mendalami la web ni.. huhu.. benda yang first saya tengok list top 200 colleges and universities in the world.. huhu! sangat terkejut sebab tengok xde pon malaysia dalam list 200!huhu.. (ke saya yg x perasan.. ntah!).. xpe la who cares! ngeh3... pastu try tengok top 100 universities in asia lak.. wah2! universiti islam antarabangsa malaysia dapat no 79! hohoho... top 10 semua dimonopoli oleh china.. ermm.. xpe sebab saya still xde feel lagi~ tapi yang paling best bila tgk ranking universities in malaysia lak..


copy paste dari bernama.. ahaks


gambar atas tu copy print punya untuk ranking 2010 universities in malaysia.. hohoho.. ranking first UPM Serdang, 2nd USM, 3rd UIA, 4th UITM shah alam, 5th UM, 6th UKM, 7th UTM Skudai, 8th MMU Cyberjaya, 9th UUM n etc... huhuhu... bila tengok list ni baru la ada feel..
hohoho... patut la kawan saya sanggup keluar UIA semata2 nak masuk UPM.. tapi.. leh caya ke ranking ni?? hahahaha.. pape hal pon kalau korang nak tengok ranking universiti korang klik je kat tulisan yang saya bold dengan warna warni kat atas k.. peace! (^_^)Y

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...