Thursday, May 19, 2011

bahasa emak saya!


haha..
korang tengok betol2 gambar kat atas ni ye!


ini white board kecil kat rumah saya.
biasanya kitorang akan tulis menu nak masak or list barang nak beli kat board ni..

but!
today bila saya sampai rumah tengok benda lain pulak yg ditulisnya!
haha..


BAHASA MAK?!

ni mesti keje adik beradik ni..
mentang2 la minggu lepas semua kumpul kat rumah kan..
pastu buli mak!
astagfirullah...
tak baik sungguh la weh diorang ni


actually,
my lovely mother berasal dari kuala terengganu.
so loghat terengganu tu still melekat kat lidah dia sampai sekarang..
kadang2 tu ada je perkataan yang pelik and kelakar yang keluar dari mulut dia..
kitorang adik beradik pulak certain tak reti cakap terengganu.
so, kitorang pon buat la kamus koleksi dalam rumah tu..
tu la dia BAHASA MAK!
hehe..

pape pon, mak still tersenyum bila kitorang buat macam ni.
hehe..
sorry mak, ini lah cara mudah untuk kami ingat and faham perkataan2 tersebut ;)


mama, everyday is mother's day for me..
happy mother's day!
i love you soooo much <3



p/s: al-fatihah buat blogger telor yg telah kembali ke rahmatullah pagi tadi sebab jangkitan kuman dalam paru... baru semalam saya geladah blog beliau, baru semalam kawan saya kenal kan saya kat dia, tapi hari ni dia dah tiada.. insyaAllah ahad ni kami akan ke sepang untuk ziarah tempat beliau disemadikan.. moga arwah dicucuri rahmat-NYA amin


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...