Tuesday, May 10, 2011

nak garpu sudu dua!

ASSALAMUALAIKUM!!

welcome sem 3 2010/2011
sem yang memberi peluang untuk berjumpa dengan dean for BACC..
sem yang memberi ruang untuk berkenal dengan kak yati staff kat department BACC..
sem yang memberi peluang untuk tengok offer2 yang patut..
hoho.. individual study? tak tahu pulak boleh study individu with one lecturer.
menarik kan?


actually baru balik dari makan kat tepi kubur!
dan lupa pulak hari ni ada bola..
so restoran penuh dengan budak2 kelantan yang menjerit2, melolong2 sampai nak pecah anak tekak!
hoho.. ingatkan kat rumah saya je macam tu, rupanya kat luar sama je..
kita bakor je~

cakap pasal bakar, hari ni teringin sangat makan ikan bakar..
pada hal petang tadi dah makan soto ayam dengan "bila hati berbicara"
gila banyak makan kan?

disebabkan dah makan petang tadi, so saya and sorang lagi kawan just order ikan bakar untuk meratah!
haha.. macam puas la tu konon nya!
sampai je ikan bakar depan mata, saya pon cakap kat abang tu

"nak satu garpu satu sudu dua leh? (sambil jari tunjuk peace tanda dua)"

dia pon dengan pantas nya datang bawak satu garpu dua sudu!
saya yang sedang mencapai sudu dari abang tu tiba2 rasa macam pelik je..
nape abang ni bagi satu garpu dua sudu?
haha.. bagus betol la abang ni.. memang translate habis la ayat saya tu..

moral 1: sila susun ayat betol2 sebelum cakap dengan orang!

pastu lepas dah makan puas2 dengan kawan
kitorang pon mintak bil...
tup.. tup..

RM33.50!

wow!!
haha.. ok! kawan saya dah tersentap dah..
saya memang dah agak harga ofkos la mahal..
kata ikan bakar siakap!

so, terpaksa la kena bahagi 2!
selamat "sepitanpamu" sebab makan nasi goreng sotong yang berharga RM4.50 je..
HUWAAA!!

moral 2: sebelum makan sila tengok harga! sedar sikit student.. bukan keluar makan dengan family pon! haha


lastly!
benda ni sangat fobia...
sob2.. petang tadi tengok orang accident depan mata..
pastu tadi time nak keluar dari restoran nyaris2 nak accident dengan lori...
YA ALLAH!
memang rasa sebab Allah je yang selamatkan ni...
mujur sempat break... dah la kawasan gelap, banyak kereta..
sob2.. fobia ini memberi saya satu pengalaman untuk driving dikawasan yang gelap and banyak kete macam tuuu...

moral 3: jangan lepas break selagi kereta tak habis!



puas makan!

2 comments:

  1. wo. mkn lg makcik.dh lupakan ak la tu......

    ReplyDelete
  2. haha.. xde la mn ada lupa ko! smlm nak teman ain so aku join la sekali.. sok lunch sama k!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...