Tuesday, August 31, 2010

~ T.E.N.S.I.O.N ~

TENSION! tu la tajuk entry hari ni ek sempena merdeka ni tepat2 lak tu kul 12.00 start tulis ni.. haha~


OK! saya sangat tension.. tension dengan apa?
study? NOPE! sebab baru je pas jawab mid term auditing so dah tak tension.. huhu
dah tu nape tension?
tension sebab lambat balik raya ke? NOPE2!! saya x kisah sangat balik sebab leh jalan kaki je balik umah tiap2 ari.. haha..
dah tuuu.... apa yang saya tension sangat ni? haishhh~
saya tension sebab enset saya buat hal!! huwaaaa :(
PENAT2! sangat penat dengan benda2 technology ni...
tapi semua yang berlaku pon memang berpunca dari saya pon~
ceritanya bermula pada bulan lepas.... (jeng jeng jeng)



Time tu saya baru je beberapa bulan beli fon baru, sony g900.. best! semua function ada termasuk lah 3g, wifi, camera 5mg siap leh main lukis2 lagi.. touch screen + keypad best~ tapi cuma yang x bestnya fon tu x sesuai untuk games, function dia pon mcm lembap ckit, ngeh3.. rasa mcm fon tu lebih sesuai untuk orang2 tua yang berkerjaya (boomer generation sesuai kot..ngeh2)

sony g900~ hanya tinggal kenangan :(


Disebabkan fon sony diatas x memenuhi sangat citarasa saya yang ala2 jiwa remaja la kononnya, saya pon ada la pasang niat sikit untuk beli fon baru. huhu. nak dijadikan cerita, saya teman la kawan saya beli fon kat seremban bulan lepas. pastu tiba2 mengedik lak ai naluri ni nak beli gak fon! hadoii~ susah2! nak2 bila mata ternampak iphone (tp bukan iphone 4g punya).. hoho.. apa lagi saya pon membeli belah la kan.. tukar iphone lak dengan trade in fon g900~ huhu (iphone 3g je xde "s" pon)

ni lah iphone saya~ R.U.B.B.I.S.H!

Tiba2 pelik dan ajaibnya, nape bila saya on iphone tu x sama dengan iphone original? hoho.. tp tauke kedai tadi seriously tunjuk iphone original siap ada logo apple kat belakang! haishh.. memang patah hati la kan time tu~ haha.. pastu bila g balik kedai tu tauke tu pon ckp, "memang la fon u tu original, tapi original from malaysia!".. haa?? ok! saya xmo dah cakap psl iphone tu! sakit hati kena tipu, fon yg lama kena trade tu lak orang lain dah beli! huwaaa.. sedey2! apa la nasib~ time tu seriously sangat x suka! balik rumah terus masukkan iphone dlm kotak pastu simpan dalam loker yg siap kunci dengan manga lagi! haha~

Disebabkan hati sangat kecewa, minggu depan nya saya terus ajak panda gi lowyat! kali ni memang aim nak fon corby pro! haha.. tapi biasalah saya sangat2 la cepat ter"influence" dengan orang.. huhu.. kat lowyat ada satu kedai amoi ni yang terletak dipersimpangan jalan dalam plaza lowyat ni.. amoi ni memamng kenal sangat la kan dengan saya. bila tengok muka saya mesti bagi murah! hoho.. time tu corby pro harga dalam rm900++ tapi amoi tu bagi rm700 je! huhu.. memang best la kan~ tapi entah cmne panda influence saya suruh beli samsung GT-S5233W~ apa yang best sangat dgn fon ni kan? ermm.. biasa2 je cuma dia fully touch screen, wifi, no 3g, camera 3.2mg (x secantik gambar g900), and ada keypad qwerty~ pastu saya pon beli la until now still using it! yg x bestnya, saya still x mahir dgn samsung! dan ari ni fon ni x boleh nak call orang!! huwaa.. sedey2~ nak call kakak ni sok nak g shopping dgn dia!! tlg la fon jgn nak mengedik! haishh.. sakit jiwa raga! nak cakap salah simkad x pon sebab leh dapat mesej and kalo guna kat fon lain leh lak call orang.. ni semua salah fon saya!!!


samsung wifi.. tlg jgn mainkan perasaan tuan anda!


Moral of the story: bersyukur la dengan apa yang ada.. pilihan pertama tu yang terbaik! jangan menyesal macam saya ok! (>.<)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...